Jak wybrać najlepszy stempel?

Niezbędne w biurze

Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności gospodarczej prowadzimy zawsze musimy uposażyć się w odpowiednią pieczątkę. Większość będących w sprzedaży modeli charakteryzuje się klasycznym prostokątnym kształtem. Niemniej jednak nie jest jedyna oferowana przez producentów forma pieczątki. Jakie mamy inne możliwości?

Pieczątki na polskim rynku

Współcześnie producenci starają się spełnić oczekiwania klientów i oferują różnego rodzaju rozwiązania alternatywne. Mimo tego, że w Polsce wciąż najpopularniejszym rozwiązaniem jest zwykła pieczątka prostokątna (nie zmieni się to, ze względu na ich funkcjonalność), to w pewnych sytuacjach przedsiębiorca powinien uposażyć się w inny rodzaj pieczątki – zobacz. Aktualnie w sprzedaży odnaleźć można:

  • tradycyjne stemple prostokątne,
  • specjalistyczne stemple przedłużone,
  • stemple kwadratowe.

Wszystkie z nich odznaczają się swoją indywidualną specyfiką. Zarówno pieczątki prostokątne, przedłużone, jak i kwadratowe dostępne są w różnorodnych rozmiarach. Nabyć możemy:

  • modele małe,
  • modele średnie,
  • modele duże.

Pieczątka pieczątce nierówna

Pieczątka przedłużona charakteryzuje się szerokością nawet siedmiokrotnie większą, aniżeli wysokość stempla. Tego rodzaju rozwiązanie sprawdza się doskonale, jeżeli chcemy odcisnąć długi ciąg liter lub cyfr i zależy nam na tym, aby znajdowały się one w jednej linii. Dotyczy to przede wszystkim:

  • długich adresów siedziby firmy,
  • długich nazw firmy,
  • numerów kont bankowych.

Ponadto, jeżeli do tego zestawu zamierzamy dodać m.in. numery NIP oraz REGON, może się okazać, że mamy za mało miejsca! W takie sytuacji pieczątki podłużne sprawdzą się perfekcyjnie. Z kolei pieczątki kwadratowe to optymalne rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcąc zawrzeć na stemplu dużą ilość informacji.

Jeżeli dane mogą być podzielone na wiersze to model kwadratowy będzie idealny. Największe pieczątki kwadratowe mogą odbić nawet do 10 linii. Dlatego przed dokonanie zakupu należy dokładnie przeanalizować naszą indywidualną sytuację i określić, jakie jest nasze zapotrzebowanie.