Rodo a niszczarki biurowe

niszczarki na dokumenty
Niezbędne w biurze

Niszczarka to urządzenie, które powinno znajdować się w każdym dobrze wyposażonym biurze. Dzięki temu urządzeniu można szybko, sprawnie oraz w pełni bezpiecznie zlikwidować każdy dokument.

Niszczarki biurowe a Rodo

Od 25 maja 2018 roku istnieją nowe przepisy odnośnie RODO. Nowe rozporządzenie jest kompleksową aktualizacją przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w całej Unii Europejskiej.

Przepisy te sprawiają, że wszyscy przedsiębiorcy muszą przywiązywać znacznie większą wagę do zagadnienia, jakim jest ochrona danych osobowych.

Niezwykle ważne jest, aby w poszczególne informacje o pracownikach firmy oraz jej klientach nie dostały się w niepowołane ręce. W tej sytuacji niejednokrotnie bardzo przydatna staje się niszczarka Rodo.

Co to jest DIN?

Co prawda wprowadzenie nowych przepisów nie wymusza w bezpośredni sposób wymiany sprzętu na nowy, niemniej aby firma działała zgodnie z unijnymi przepisami wszyscy przedsiębiorcy powinni przykładać szczególną wagę do zabezpieczania prywatności swych pracowników. W związku z tym na rynku pojawiły się nowoczesne niszczarki na dokumenty w pełni dostosowane do unijnych standardów, które to zapewnia poziom bezpieczeństwa zwany DIN.

Norma DIN oznacza poziomy tajności, które są w stanie zaoferować poszczególne niszczarki. Najnowsza wersja niszczarek oznaczana jest jako DIN 66399 i pozwala na przypisanie danemu urządzeniu jednej z siedmiu klas niszczenia poszczególnych dokumentów papierowych. I tak niszczarki oznakowane są klasą:

  • od P-1 do P-2 – mają one zastosowanie przy mało ważnych dokumentach oraz korespondencji wewnętrznej.
  • P-3, P-4 i P-5 – służą one do niszczenia dokumentów poufnych,
  • P-6 i P-7 – służą do niszczenia dokumentów ze szczególnie tajnymi informacjami.